">
OdporúčameZaložiť web alebo e-shop
Správa 2018/2019

 

Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach školy

v školskom roku 2018/2019

 

(1) ZÁKLADNÉ INFORMÁCIE

 

1.a) Základné identifikačné údaje o škole:

Názov školy:   Základná škola J. Záborského 7, Pozdišovce

Adresa školy:   J. Záborského 7,  072 01  Pozdišovce

Telefónne a faxové čísla školy:    056/6472221

Internetová a elektronická adresa školy: :  www.zs.pozdisovce.sk

                                                                  zspozdisovce@pobox.sk

Údaje o zriaďovateľovi školy: Obec PozdišovcePozdišovce 144, 072 01  Pozdišovce

Mená vedúcich zamestnancov školy s určením ich funkcie: Mgr. Adriana Janošová

                                                                                                     riaditeľka školy

Údaje o rade školy a iných poradných orgánoch školy:

Rada  školy  :  predseda  :  Milica Ondo-Eštoková                                                                                                         

                        členovia  : zástupca rodičov :  Ing. Lenka Kúdelová                                                

                                            zástupca obce :        Mária Petraničová                                                             

                                           zástupca pedag, zamestnancov : Mária Kobanová

                                           zástupca nepedag. zamest. :        Andrea Drábiková     

  1. 4. 2019  zmena v členstve Rady školy :

 

            predseda  :  Igor Hreščo

 

            členovia   :   zástupca rodičov  : Ing Lenka Kúdelová

 

                                 zástupca obce      :  Ing.  Daniela Ondo-Eštoková       

                                              zástupca pedag, zamestnancov : Mária Kobanová

                                              zástupca nepedag. zamest. :        Andrea Drábiková     

        

Metodické združenie  :    všetci pedagogickí zamestnanci

                                           Vedúca MZ :  Mgr. Iveta Golmicová                                 

 

1.b) Údaje  o  počte  žiakov  školy    vrátane  žiakov  so  špeciálnymi  výchovno-vzdelávacími potrebami a údaje o počte detí v školskom zariadení (členenie na ročníky, triedy, oddelenia):

Celkový počet žiakov    :  47

1. ročník : počet žiakov :  12

2. ročník : počet žiakov :  11

3. ročník : počet žiakov :   11

4. ročník : počet žiakov :   13

Počet tried  :  3                   1. samostatný

                                           2. samostatný

                                           3. a 4.  ročník spojený

Počet oddelení ŠKD  :    1

Počet žiakov v ŠKD  :   20

 

1.c) Údaje o počte zapísaných žiakov do prvého ročníka základnej školy   :  7

;    údaje  o  počtoch  a úspešnosti žiakov na prijímacích skúškach   a   ich následnom prijatí na štúdium na stredné školy:

............................................................................................................................................................                 1.e) Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov          (podľa celkového prospechu, po ročníkoch, priemerný prospech z jednotlivých predmetov,   výsledky externých meraní Monitor):

Počet žiakov                      :  47

Prospeli  :                             27

Neprospeli    :                        6

Nehodnotení  :                      12

Plní PŠD v zahraničí              2

 

 

 

 

 

 

 

Prospech:

 

Roč.

Počet

žiakov

SJL

MAT

VLA

PDA/PVO

IFV

HUV

VYV

TEV

PVC

ANJ

Celkový

 priemer

    1.

12

3,33

3,33

_____

2,33

____

1,0

1,67

1,0

____

_____

2,11

    2.

11

1,5

1,38

_____

1,5

____

1,0

1,0

1,0

____

____

1,23

    3.

11

3,13

3,25

3,13

2,88

2,13

1,00

1,5

1,00

1,63

3,63

2,33

    4.

13

1,88

1,75

1,63

1,5

1,25

1,00

1,13

1,00

1,13

1,88

1,38

1.-4.

47

2,46

2,43

2,38

2,05

1,69

1,00

1,33

1,00

1,38

2,76

1,76

 

 

Roč.

Počet

žiakov/D

Poč. ž.

SZP/D

Prospeli

/D

Neprospeli

/D

Nehodnotení

/D

Plní PŠD

v zahraničí

   1.

12/4

1/1

6/1

3/3

3/0

     _____

   2.

11/8

1/0

8/5

0/0

2/2

1/1

   3.

11/6

2/1

6/3

2/1

3/2

     _____

   4.

13/3

1/0

7/2

1/1

4/0

1/0

Spolu

47/21

5/2

27/11

6/5

12/4

2/1

 

Analýza výstupných testov

 

úspešnosť

SJL

MAT

PDA/PVO

VLA

ANJ

1.roč.

43%

47%

37%

________

__________

2.roč.

90 %

83 %

87 %

________

 

3.roč.

52 %

43 %

59 %

38 %

28 %

4.roč.

59 %

79 %

83 %

72 %

78 %

 

 

 

 

 

 

 

Dochádzka:

Ročník

vymešk. hod

Spolu /D

ospravedl.

/D

neospravedl.

/D

vymešk

spolu SZP/D

osprv. SZP

/D

neospr. SZP

/D

   1.

3333/548

1027/540

2306/8

114/114

114/114

0/0

   2.

2008/1896

340/228

1668/1668

36/0

36/0

0/0

   3.

3520/2280

777/443

2743/1837

135/95

135/95

0/0

   4.

4022/296

508/296

3514/0

78/78

78/78

0/0

Spolu

12883/5020

2652/1507

10231/3513

363/287

363/287

0/0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.f) Zoznam uplatňovaných učebných plánov            (v prípade experimentálneho overovania  - schválená doba na overovanie a rok, v ktorom experiment prebiehal):

Škola uplatňovala v ročníkoch 1.- 4. roč.  Inovovaný Štátny vzdelávací program pre 1. St. ZŠ  ISCED – primárne  vzdelávanie,

1.g) Údaje o počte zamestnancov (ku dňu koncoročnej klasifikácie - členenie na pedagogických a nepedagogických zamestnancov)

 Pedagogickí zamestnanci      :  učitelia                3

                                                   vychovávatelia   1    

Nepedagogickí zamestnanci :    školníčka            1

         plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov

kvalifikovaní   :   učitelia    2                          nekvalifikovaní   učitelia   :  1

                            vychovávatelia   1                nekvalifikovaní                     0

                            doplňujúci si kvalifikáciu              0

     a odbornosti vyučovania (podľa jednotlivých predmetov):

Anglický jazyk je vyučovaný učiteľkou, ktorá nemá špecializáciu na jazyky.

1.h) Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy (forma vzdelávania, počet vzdelávaných, priebeh):

Riaditeľka Základnej školy  v tomto školskom roku absolvovala Inovačné funkčné vzdelávanie

1.i) Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti:

Mesiac úcty k starším: vystúpenie žiakov pre starších občanov.

Mikuláš: vystúpenie žiakov na Mikuláša v kultúrnom dome, za   ktoré ich Mikuláš 

                odmenil balíčkami sladkostí.

Vianočný koncert: vystúpenie žiakov bohaté na piesne, tance,  koledy, ktoré malo    

                 spríjemniť rodičom i priateľom školy  predvianočný čas.

 Deň matiek: vystúpenie pre mamičky z príležitosti ich sviatku.

 

Iné podujatia školy

 

Účelové cvičenia v prírode: vychádzka do lesa v poľovníckej chate.

Imatrikulácia prvákov: zábavné popoludnie z príležitostí prijímania nových žiakov do ZŠ.

Vianočné a velkonočně tradicie: v spolupráci so Zemplínskym  osvetovým strediskom a jednotou dôchodcov v Pozdišovciach sa naši žiaci stretli s dôchodcami pri výrobe tradičných ozdôb.

Fašiangový  karneval: už tradičná prezentácia masiek spojená so zábavou a súťažami.

Otvorená hodina pre budúcich prvákov: prezentácia života školy pre predškolákov a ich rodičov pred zápisom do našej školy.

Veľkonočný zajko v Košickom kraji : dopravno-preventívna akcia v spolupráci s Okresným riaditeľstvom policajného zboru v Michalovciach a Zemplínskym osvetovým strediskom v Michalovciach

Divadelné  predstavenie : Divadlo Portál  Prešov

Deň Zeme:  ochranu životného prostredia sme si pripomenuli symbolicky dom v zelenom a kresbou na túto tému.

MDD: Návšteva Mestkých kasárni v Michalovciach

Školský výlet:  Návšteva Ľubovnianského hradu, skanzénu a a Stredovekého vojenského tábora

 Deň otcov: zábavno – súťažné popoludnie pre rodiny našich žiakov z príležitosti sviatku otcov.

 

 

 

 

Súťaže

Kampaň Červené stužky

Pytagoriáda: matematická súťaž, okresného kola sa zúčastnili žiaci 4. ročníka : T. Magura a A. Kúdela, ktorý bol úspešným riešiteľom.       

Športová olympiáda : zúčastnili sme sa XIII. ročníka športovej olympiády, organizovanej SOcÚ-ŠÚ v Trhovišti. Súťaž organizovala ZŠ s MŠ Tušická Nová Ves , odkiaľ sme si priniesli viaceré medajly..

Výtvarná súťaž Polícia očami deti. : V I. kategórii získala Katarína Vargová 1. Miesto a v II. Kategórii Tomáš Magura získal 2. Miesto

Záložka do knihy spája školy : česko-slovenský projekt – výmena záložiek

Školské súťaže :   Miss bábika ,  Missák,  Hviezdoslavov Kubín,  Pytagoriáda,  Zber papiera

 

1.j) Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená:

Škola  je zapojená do Národného projektu elektronizácia vzdelávacích systémov regionálneho školstva a do projektu Digipedia realizovaný Ministerstvom školstva.

Taktiež je škola zapojena do projektu „ Zvýšenie inkluzívnosti vzdelávania v obci Pozdišovce“, ktorý sa realizuje vďaka podpore z Európskeho fondu  a Európskeho fondu  regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje

 

1.k) Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole (komplexná inšpekcia po roku 2000   -    záver zo správy, kľúčové pozitíva, hodnotenie riadenia, procesu, podmienok, oblasti vyžadujúcich zlepšenie a popis hodnotiacich výrazov):

V škole nebola v tomto školskom roku vykonaná inšpekcia

 

1.l) Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy        

   (v súvislosti s plnením UP a UO):

Škola  má obnovené vnútorné priestory. V škole sú tri učebne, v ktorých prebieha vyučovanie a jedna učebňa výpočtovej techniky, ktorá je zrekonštruovaná .  Všetky učebne majú  plastové okná, novú maľbu na stenách , nový nábytok. Šatne sú taktiež po rekonštrukcii a majú nový nábytok.

Škola má novú fasádu.  Bola vykonaná rekonštrukcia strechy a zvodov. Vykurovacie plynové telesá sú nové. Snažíme sa  dopĺňať učebné a didaktické pomôcky.  Z projektov sme získali 2 nové interaktivne tabule, diaprojektory, notebooky . V minulom školskom roku sme dokúpili ešte dve interaktívne tabule, takže každá trieda je už vybavená interaktívnou technikou, ktorú pravidelne využívame na vyučovacích hodinách.

Bolo obnovené ihrisko v areáli školy, ktoré je multifunkčné, je využívané na hodinách TEV, ale aj pri mimoškolských činnostiach a akciách. Bolo doplnené o mantinely.  Taktiež je vybudovaný altánok na školskom dvore, ktorý využívame v rámci vyučovania a ŠKD. V areáli je aj  herná zostava s lezeckou stenou. V zadnej časti budovy bola zrekonštruovaná viacúčelová spoločenská miestnosť, ktorá je využívaná na hodinách TEV, v ŠKD a pri nácvikoch kultúrnych programov.

V minulom školskom roku sme zrekonštruovali nevyužitú miestnosť za veľkou triedou, ktorá slúži ako herňa v ŠKD. Je vybavená novým nábytkom  a pomôckami určenými na hranie a edukačné činnosti.

Škola má nové oplotenie a nové parkovisko.

 

1.m) Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy, a to

- o dotáciách zo štátneho rozpočtu na žiakov (priloženie Správy o hospodárení za predchádzajúci kalendárny rok),

- o  príspevkoch  na  čiastočnú  úhradu  nákladov spojených  s  hmotným zabezpečením školy od

rodičov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakovi vyživovaciu povinnosť ..........................................................................................................................................................,

- o  finančných  prostriedkoch  prijatých za vzdelávacie poukazy a spôsobe ich použitia v členení podľa financovaných aktivít ..........................................................................................................................................................,

- o finančných prostriedkoch získaných od rodičov alebo zákonných zástupcov žiakov, PO, FO a spôsob ich použitia v členení podľa finančných aktivít ..........................................................................................................................................................,

- iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov ............................................................................................................................................................

1.n) Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok, a vyhodnotenie jeho plnenia (spôsob sledovania a vyhodnocovania, overiteľnosť plnenia):

Oblasť skvalitňovania materiálno-technického zabezpečenia .

Plnenie :  V rámci našich finančných možností priebežne dopĺňame pomôcky a materiálne zabezpečenie tried.

Oblasť skvalitňovania výchovno-vzdelávacieho procesu :

Zúčastňovať sa rôznych foriem vzdelávania učiteľov a získať nové poznatky a uplatňovať ich v praxi.

Plnenie :  Vyučujúci sa pravidelne venujú samovzdelávaniu a navštevujú rôzne školenia

 Škola  je zapojená do Národného projektu elektronizácia vzdelávacích systémov regionálneho školstva a do projektu Digipedia realizovaný Ministerstvom školstva.

Plnenie : Podarilo sa cieľ splniť

 

1.o) Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky     a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení (SWOT analýza):

Dobré výsledky dosahuje škola v príprave žiakov na sekundárne vzdelávanie. Našim plusom je nízky počet žiakov v triedach a možnosť skoro individuálneho prístupu.  Veľká pozornosť je venovaná talentovaným žiakom, hlavne vo výtvarnej a športovej oblasti oblasti.

Vo veľkej miere využívame počítače a rozvíjame u žiakov počítačovú gramotnosť.  Vyučovanie cudzích jazykov sme začali už v 1. a 2.  ročníku formou krúžku a v 3. a 4. ročníku  formou povinného predmetu.

Veľkú pozornosť venujeme aj slaboprospievajúcim žiakom a žiakom zo sociálne znevýhodneného prostredia.

 Nedostatky sa v škole prejavujú zvýšeným počtom vymeškaných hodín hlavne žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. Tiež spolupráca s rodičmi týchto žiakov je nedostačujúca nie zo strany školy, ale zo strany rodičov.

Oblasti, ktoré  je potrebné zlepšiť.  :  -zavádzanie moderných prvkov do vyučovania.

                                                           - zlepšiť dochádzku žiakov zo SZP a zlepšiť spoluprácu

                                                              s rodičmi týchto žiakov.                                

                                                           - doplniť pomôcky a didaktickú techniku v škole

                                                           -  vo väčšej miere sa zapájať do vzdelávania pedagogických

                                                              zamestnancov

1.p) Výsledky úspešnosti školy pri príprave na výkon povolania          a uplatnenie žiakov na pracovnom trhu alebo ich úspešnosť prijímania na ďalšie štúdium     (dostupné informácie o ďalšom štúdiu absolventov): ............................................................................................................................................................

(2) ĎALŠIE  INFORMÁCIE

2.a) Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania v škole:

Sú na dobrej úrovni. Triedy sú dostatočne veľké, svetlé a upravené. Dbáme na dodržiavanie prestávok, cez veľkú prestávku sú žiaci väčšinou na čerstvom vzduchu. Vykurovanie je modernými plynovými vykurovacími telesami.

Stravovanie je v neďalekej MŠ.

2.b) Voľnočasové aktivity školy:

Na škole pracovali dva záujmové útvary : Anglický jazyk   a Pohybovo-tanečný krúžok.

V priebehu  celého školského roka sme organizovali rôzne podujatia  :  Popoludnie v prírode, Miss bábika, Missák, Karneval, Slávik Slovenska, Hviezdoslavov Kubín, Deň otcov, Divadelné predstavenia v škole, návšteva z Hvezdárne.

Bohatá bola aj činnosť ŠKD.

Na konci školského roka sme boli na výlete v Starej Ľubovni

2.c) Spolupráca školy s rodičmi, poskytovanie služieb deťom, žiakom a rodičom:

Spolupráca s rodičmi je na veľmi dobrej úrovni, s výnimkou niektorých zo SZP. Rodičia sa zaujímajú o chod školy, pomáhajú s organizovaním akcií a spoločne s deťmi absolvujú školský výlet.

2.d) Vzájomné  vzťahy  medzi  školou  a  deťmi  alebo  žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami  a  právnickými  osobami,  ktoré  sa  na  výchove a vzdelávaní v školách podieľajú.

Škola spolupracuje s MŠ v Pozdišovciach. Organizujeme deň otvorených dverí, Slávnostný zápis žiakov do 1. ročníka.

Ďalej spolupracujeme s miestnou organizáciou SČK a miestnou organizáciou Matice Slovenskej. Zúčastňujeme sa ich výročných schôdzi, kde žiaci vystúpia s kultúrnym programom. Aktívne spolupracujeme s miestnou jednotou dôchodcov, kde organizujeme spoločné medzigeneračné stretnutia. Ďalej je to spolupráca so Zemplínskym osvetovým strediskom v Michalovciach a Okresným policajným oddelením v Michalovciach

Taktiež na veľmi dobrej úrovni je aj spolupráca s Obecným úradom ako zriaďovateľom.

 

 

V Pozdišovciach  28.8. 2019                                                                     Mgr. Adriana Janošová

                                                                                                                    riaditeľka školy

 

 

Správa prerokovaná na pedagogickej rade 2.9.2019

Schválená na pedagogickej rade  : 2.9. 2019

 

 

Schválené zriaďovateľom  dňa :                                                                  Ing. Ján Čižmárik

 

 

 

 

 


Administrácia WebĽahko | Tvorba webových stránok na WebLahko  |  Nahlásiť protiprávny obsah!  |   Mapa stránok