Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach školy v školskom roku 2018/2019
(1) ZÁKLADNÉ INFORMÁCIE
1.a) Základné identifikačné údaje o škole: Názov školy: Základná škola J. Záborského 7, Pozdišovce Adresa školy: J. Záborského 7, 072 01 Pozdišovce Telefónne a faxové čísla školy: 056/6472221 Internetová a elektronická adresa školy: : www.zs.pozdisovce.sk zspozdisovce@pobox.sk Údaje o zriaďovateľovi školy: Obec Pozdišovce , Pozdišovce 144, 072 01 Pozdišovce Mená vedúcich zamestnancov školy s určením ich funkcie: Mgr. Adriana Janošová riaditeľka školy Údaje o rade školy a iných poradných orgánoch školy: Rada školy : predseda : Milica Ondo-Eštoková členovia : zástupca rodičov : Ing. Lenka Kúdelová zástupca obce : Mária Petraničová zástupca pedag, zamestnancov : Mária Kobanová zástupca nepedag. zamest. : Andrea Drábiková
predseda : Igor Hreščo
členovia : zástupca rodičov : Ing Lenka Kúdelová
zástupca obce : Ing. Daniela Ondo-Eštoková zástupca pedag, zamestnancov : Mária Kobanová zástupca nepedag. zamest. : Andrea Drábiková
Metodické združenie : všetci pedagogickí zamestnanci Vedúca MZ : Mgr. Iveta Golmicová
1.b) Údaje o počte žiakov školy vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a údaje o počte detí v školskom zariadení (členenie na ročníky, triedy, oddelenia): Celkový počet žiakov : 47 1. ročník : počet žiakov : 12 2. ročník : počet žiakov : 11 3. ročník : počet žiakov : 11 4. ročník : počet žiakov : 13 Počet tried : 3 1. samostatný 2. samostatný 3. a 4. ročník spojený Počet oddelení ŠKD : 1 Počet žiakov v ŠKD : 20
1.c) Údaje o počte zapísaných žiakov do prvého ročníka základnej školy : 7 ; údaje o počtoch a úspešnosti žiakov na prijímacích skúškach a ich následnom prijatí na štúdium na stredné školy: ............................................................................................................................................................ 1.e) Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov (podľa celkového prospechu, po ročníkoch, priemerný prospech z jednotlivých predmetov, výsledky externých meraní Monitor): Počet žiakov : 47 Prospeli : 27 Neprospeli : 6 Nehodnotení : 12 Plní PŠD v zahraničí 2
Prospech:
Analýza výstupných testov
Dochádzka:
1.f) Zoznam uplatňovaných učebných plánov (v prípade experimentálneho overovania - schválená doba na overovanie a rok, v ktorom experiment prebiehal): Škola uplatňovala v ročníkoch 1.- 4. roč. Inovovaný Štátny vzdelávací program pre 1. St. ZŠ ISCED – primárne vzdelávanie, 1.g) Údaje o počte zamestnancov (ku dňu koncoročnej klasifikácie - členenie na pedagogických a nepedagogických zamestnancov) Pedagogickí zamestnanci : učitelia 3 vychovávatelia 1 Nepedagogickí zamestnanci : školníčka 1 plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov kvalifikovaní : učitelia 2 nekvalifikovaní učitelia : 1 vychovávatelia 1 nekvalifikovaní 0 doplňujúci si kvalifikáciu 0 a odbornosti vyučovania (podľa jednotlivých predmetov): Anglický jazyk je vyučovaný učiteľkou, ktorá nemá špecializáciu na jazyky. 1.h) Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy (forma vzdelávania, počet vzdelávaných, priebeh): Riaditeľka Základnej školy v tomto školskom roku absolvovala Inovačné funkčné vzdelávanie 1.i) Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti: Mesiac úcty k starším: vystúpenie žiakov pre starších občanov. Mikuláš: vystúpenie žiakov na Mikuláša v kultúrnom dome, za ktoré ich Mikuláš odmenil balíčkami sladkostí. Vianočný koncert: vystúpenie žiakov bohaté na piesne, tance, koledy, ktoré malo spríjemniť rodičom i priateľom školy predvianočný čas. Deň matiek: vystúpenie pre mamičky z príležitosti ich sviatku.
Iné podujatia školy
Účelové cvičenia v prírode: vychádzka do lesa v poľovníckej chate. Imatrikulácia prvákov: zábavné popoludnie z príležitostí prijímania nových žiakov do ZŠ. Vianočné a velkonočně tradicie: v spolupráci so Zemplínskym osvetovým strediskom a jednotou dôchodcov v Pozdišovciach sa naši žiaci stretli s dôchodcami pri výrobe tradičných ozdôb. Fašiangový karneval: už tradičná prezentácia masiek spojená so zábavou a súťažami. Otvorená hodina pre budúcich prvákov: prezentácia života školy pre predškolákov a ich rodičov pred zápisom do našej školy. Veľkonočný zajko v Košickom kraji : dopravno-preventívna akcia v spolupráci s Okresným riaditeľstvom policajného zboru v Michalovciach a Zemplínskym osvetovým strediskom v Michalovciach Divadelné predstavenie : Divadlo Portál Prešov Deň Zeme: ochranu životného prostredia sme si pripomenuli symbolicky dom v zelenom a kresbou na túto tému. MDD: Návšteva Mestkých kasárni v Michalovciach Školský výlet: Návšteva Ľubovnianského hradu, skanzénu a a Stredovekého vojenského tábora Deň otcov: zábavno – súťažné popoludnie pre rodiny našich žiakov z príležitosti sviatku otcov.
Súťaže Kampaň Červené stužky Pytagoriáda: matematická súťaž, okresného kola sa zúčastnili žiaci 4. ročníka : T. Magura a A. Kúdela, ktorý bol úspešným riešiteľom. Športová olympiáda : zúčastnili sme sa XIII. ročníka športovej olympiády, organizovanej SOcÚ-ŠÚ v Trhovišti. Súťaž organizovala ZŠ s MŠ Tušická Nová Ves , odkiaľ sme si priniesli viaceré medajly.. Výtvarná súťaž Polícia očami deti. : V I. kategórii získala Katarína Vargová 1. Miesto a v II. Kategórii Tomáš Magura získal 2. Miesto Záložka do knihy spája školy : česko-slovenský projekt – výmena záložiek Školské súťaže : Miss bábika , Missák, Hviezdoslavov Kubín, Pytagoriáda, Zber papiera
1.j) Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená: Škola je zapojená do Národného projektu elektronizácia vzdelávacích systémov regionálneho školstva a do projektu Digipedia realizovaný Ministerstvom školstva. Taktiež je škola zapojena do projektu „ Zvýšenie inkluzívnosti vzdelávania v obci Pozdišovce“, ktorý sa realizuje vďaka podpore z Európskeho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje
1.k) Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole (komplexná inšpekcia po roku 2000 - záver zo správy, kľúčové pozitíva, hodnotenie riadenia, procesu, podmienok, oblasti vyžadujúcich zlepšenie a popis hodnotiacich výrazov): V škole nebola v tomto školskom roku vykonaná inšpekcia
1.l) Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy (v súvislosti s plnením UP a UO): Škola má obnovené vnútorné priestory. V škole sú tri učebne, v ktorých prebieha vyučovanie a jedna učebňa výpočtovej techniky, ktorá je zrekonštruovaná . Všetky učebne majú plastové okná, novú maľbu na stenách , nový nábytok. Šatne sú taktiež po rekonštrukcii a majú nový nábytok. Škola má novú fasádu. Bola vykonaná rekonštrukcia strechy a zvodov. Vykurovacie plynové telesá sú nové. Snažíme sa dopĺňať učebné a didaktické pomôcky. Z projektov sme získali 2 nové interaktivne tabule, diaprojektory, notebooky . V minulom školskom roku sme dokúpili ešte dve interaktívne tabule, takže každá trieda je už vybavená interaktívnou technikou, ktorú pravidelne využívame na vyučovacích hodinách. Bolo obnovené ihrisko v areáli školy, ktoré je multifunkčné, je využívané na hodinách TEV, ale aj pri mimoškolských činnostiach a akciách. Bolo doplnené o mantinely. Taktiež je vybudovaný altánok na školskom dvore, ktorý využívame v rámci vyučovania a ŠKD. V areáli je aj herná zostava s lezeckou stenou. V zadnej časti budovy bola zrekonštruovaná viacúčelová spoločenská miestnosť, ktorá je využívaná na hodinách TEV, v ŠKD a pri nácvikoch kultúrnych programov. V minulom školskom roku sme zrekonštruovali nevyužitú miestnosť za veľkou triedou, ktorá slúži ako herňa v ŠKD. Je vybavená novým nábytkom a pomôckami určenými na hranie a edukačné činnosti. Škola má nové oplotenie a nové parkovisko.
1.m) Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy, a to - o dotáciách zo štátneho rozpočtu na žiakov (priloženie Správy o hospodárení za predchádzajúci kalendárny rok), - o príspevkoch na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od rodičov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakovi vyživovaciu povinnosť .........................................................................................................................................................., - o finančných prostriedkoch prijatých za vzdelávacie poukazy a spôsobe ich použitia v členení podľa financovaných aktivít .........................................................................................................................................................., - o finančných prostriedkoch získaných od rodičov alebo zákonných zástupcov žiakov, PO, FO a spôsob ich použitia v členení podľa finančných aktivít .........................................................................................................................................................., - iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov ............................................................................................................................................................ 1.n) Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok, a vyhodnotenie jeho plnenia (spôsob sledovania a vyhodnocovania, overiteľnosť plnenia): Oblasť skvalitňovania materiálno-technického zabezpečenia . Plnenie : V rámci našich finančných možností priebežne dopĺňame pomôcky a materiálne zabezpečenie tried. Oblasť skvalitňovania výchovno-vzdelávacieho procesu : Zúčastňovať sa rôznych foriem vzdelávania učiteľov a získať nové poznatky a uplatňovať ich v praxi. Plnenie : Vyučujúci sa pravidelne venujú samovzdelávaniu a navštevujú rôzne školenia Škola je zapojená do Národného projektu elektronizácia vzdelávacích systémov regionálneho školstva a do projektu Digipedia realizovaný Ministerstvom školstva. Plnenie : Podarilo sa cieľ splniť
1.o) Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení (SWOT analýza): Dobré výsledky dosahuje škola v príprave žiakov na sekundárne vzdelávanie. Našim plusom je nízky počet žiakov v triedach a možnosť skoro individuálneho prístupu. Veľká pozornosť je venovaná talentovaným žiakom, hlavne vo výtvarnej a športovej oblasti oblasti. Vo veľkej miere využívame počítače a rozvíjame u žiakov počítačovú gramotnosť. Vyučovanie cudzích jazykov sme začali už v 1. a 2. ročníku formou krúžku a v 3. a 4. ročníku formou povinného predmetu. Veľkú pozornosť venujeme aj slaboprospievajúcim žiakom a žiakom zo sociálne znevýhodneného prostredia. Nedostatky sa v škole prejavujú zvýšeným počtom vymeškaných hodín hlavne žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. Tiež spolupráca s rodičmi týchto žiakov je nedostačujúca nie zo strany školy, ale zo strany rodičov. Oblasti, ktoré je potrebné zlepšiť. : -zavádzanie moderných prvkov do vyučovania. - zlepšiť dochádzku žiakov zo SZP a zlepšiť spoluprácu s rodičmi týchto žiakov. - doplniť pomôcky a didaktickú techniku v škole - vo väčšej miere sa zapájať do vzdelávania pedagogických zamestnancov 1.p) Výsledky úspešnosti školy pri príprave na výkon povolania a uplatnenie žiakov na pracovnom trhu alebo ich úspešnosť prijímania na ďalšie štúdium (dostupné informácie o ďalšom štúdiu absolventov): ............................................................................................................................................................ (2) ĎALŠIE INFORMÁCIE 2.a) Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania v škole: Sú na dobrej úrovni. Triedy sú dostatočne veľké, svetlé a upravené. Dbáme na dodržiavanie prestávok, cez veľkú prestávku sú žiaci väčšinou na čerstvom vzduchu. Vykurovanie je modernými plynovými vykurovacími telesami. Stravovanie je v neďalekej MŠ. 2.b) Voľnočasové aktivity školy: Na škole pracovali dva záujmové útvary : Anglický jazyk a Pohybovo-tanečný krúžok. V priebehu celého školského roka sme organizovali rôzne podujatia : Popoludnie v prírode, Miss bábika, Missák, Karneval, Slávik Slovenska, Hviezdoslavov Kubín, Deň otcov, Divadelné predstavenia v škole, návšteva z Hvezdárne. Bohatá bola aj činnosť ŠKD. Na konci školského roka sme boli na výlete v Starej Ľubovni 2.c) Spolupráca školy s rodičmi, poskytovanie služieb deťom, žiakom a rodičom: Spolupráca s rodičmi je na veľmi dobrej úrovni, s výnimkou niektorých zo SZP. Rodičia sa zaujímajú o chod školy, pomáhajú s organizovaním akcií a spoločne s deťmi absolvujú školský výlet. 2.d) Vzájomné vzťahy medzi školou a deťmi alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v školách podieľajú. Škola spolupracuje s MŠ v Pozdišovciach. Organizujeme deň otvorených dverí, Slávnostný zápis žiakov do 1. ročníka. Ďalej spolupracujeme s miestnou organizáciou SČK a miestnou organizáciou Matice Slovenskej. Zúčastňujeme sa ich výročných schôdzi, kde žiaci vystúpia s kultúrnym programom. Aktívne spolupracujeme s miestnou jednotou dôchodcov, kde organizujeme spoločné medzigeneračné stretnutia. Ďalej je to spolupráca so Zemplínskym osvetovým strediskom v Michalovciach a Okresným policajným oddelením v Michalovciach Taktiež na veľmi dobrej úrovni je aj spolupráca s Obecným úradom ako zriaďovateľom.
V Pozdišovciach 28.8. 2019 Mgr. Adriana Janošová riaditeľka školy
Správa prerokovaná na pedagogickej rade 2.9.2019 Schválená na pedagogickej rade : 2.9. 2019
Schválené zriaďovateľom dňa : Ing. Ján Čižmárik
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Administrácia WebĽahko | Tvorba webových stránok na WebLahko | Nahlásiť protiprávny obsah! | Mapa stránok |